Aku ingin jadi Ratu Syahadah….

Tgh dgr lagu ‘Ratu Syahadah’ & menaip entri utk blog ini…

🙂 Tadi check facebook jap…

Baca status shabat2 di facebook..

Ada s’stgh status tu….

Rasa terkena kat diri sendiri plak….

Mgkin itu slh satu cara Allah nk tegur ana…

Bila tgk status facebook sahabat-sahabat ad byk ‘likers’…

rasa mcm ..

“whoaa…besar pengaruh dierr nih…”

Tp teringat pula kata2 sorg hmba Allah…

“kita nk sebar dakwah bukan nk dpt byk ‘likers’ kt fb tuhh..!”

ingat! innama a’malu binniat…”

maka…. Ana rs.. mgkin diri ana sendiri pn ad kekurangan…

ana mgaku msh jarang qiamullail..

fardhu mgkn blm ckup mantop….🙂

teringat kata2 murabbi ana,

“mcm mna nk tarik hati mad’u klu diri kta sendiri blm ckup dkt dgn Allah..”

sedihnyaa…😦

mgkin ada btolnya apa yg murabbi ana cakap…

atau mgkin jga…

Allah nk tgk kesungguhan diri kta berdakwah…

Allah nk tgk sungguh2 x kita nk mendekati-Nya….

Andai dgn ujian ini mampu mendekatkn diriku dengan-Mu, ya Allah..

Hamba-Mu ini redha…

Berbalik pada tajuk entri ni…

Sgt2 bermakna…

Andai sj diri ini mampu m’jd seperti nya…

Rela meninggalkan kemewahan demi Allah….

Rela disiksa demi iman dan aqidah….

Kerana yakin dgn janji Allah…..

Dia tinggalkn segala kenikmatan dunia…..

Andai sj diri ini mampu jd sepertinya ya Allah….

Syukur yg tak terhingga….🙂

Refleksi diri:

  • cinta x kat Allah?
  • cinta x kat Rasulullah?
  • cinta x kat agama Allah?

Kalau kalian jawab ya….:

  • sanggup tak jadi miskin untuk Allah?
  • sanggup tak mati demi membela Allah, Rasulullah, dan agama Allah?
  • sanggup tak jadi benteng mempertahan rumah Allah?
  • sanggup tak disiksa, diheret, dijemur di bawah terik matahari?
  • sanggup tak memaafkan orang-orang yang dah menzalimi kita?

Paling tidak pun…:

  • masih basahkah lidah kita dengan dzikrullah?
  • masih setiakan kita dengan selawat?
  • masih teguhkah kita dengan solat fardhu?

Mengingatkan kalian untuk mengingatkan diri ana….

Tepuk dada tanya imaan…

Assalamualaikum….

 

 

SMB

Bintulu, Sarawak.

280112

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s