Ukhtiku… Auratmu….

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…

Bismillahirrahmanirrahim..

Rasulullah SAW bersabda, “Wahai anakku Fatimah! Ada pun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya di dalam neraka adalah mereka yang tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya”. (HR Bukhari dan Muslim)

Meremang bulu roma saya baca hadith ini… Bagaimana pula anda yang membacanya?? Rasa tak yang sama? Sedih… TErkilan… KEchiwaa… Melihat sebahagian Muslimah yang masih memandang ringan soal aurat… Allahu… Sungguh saya mengharapkan ada antaranya yang membaca entri ini… Lemah nya saya ini… Krn saya masih belum mampu menegurnya sendiri… Ampunkan hamba-Mu ini ya Allah..

MAaf lah ya kalau ada yang kurang berkenan pd entri ini.. Silakan tegur sy..🙂 Kerna sesungguhnya sy hanyalah manusia biasa.. Pnya byk khilaf.. Tunjuk ajar amatlah sy hargai..

“Barangsiapa mengajarku walau satu huruf, dia adalah guruku.”

Aurat.. Dalam Qur’an al-Kareem sendiri Allah ada mnyebut perihalnya (aurat) kan?? Mahu bukti??

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya. [An-Nuur 24:31]

Maaf skali lg andai ada yg krg senang.. Sy harus… MAlah WAJIB!! Menyebarkannya.. Sekali lg.. Andai ada kesalahan.. Sila tegur sy..🙂 Mnta maaf jga andai penulisan ini agak mess.. 

Teringat pd peristiwa Isra’ dan Mi’raj.. Tika Rasulullah diangkat ke langit.. Dan ditunjukkan oleh Allah padanya keadaan ummatnya nanti.. Majoriti ahli Neraka adalah wanita.. SAlah satu pnyebabnya adalah apa??? AURAT!!! Nak ke masuk Neraka?? Sanggup ke tempuh azab Allah duhai ukhti fillah?? Ok.. Cuba anda try light-up lilin.. Dahtu try bakar jari anda.. Tak usah lama.. Sekejap aje….. Snggup?? Itu baru sekejap.. Azab Allah tu Dia bg sekejap2 mcm tu ke?? Tidak, ukhti syg..🙂 Tiada rehat utk kita.. Terus menerus siksaan itu.. MAkanan minumannya pulak.. Tak mngenyangkan.. Tak m’hilangkan dahaga.. Malah menambahkan haus serta lapar.. Sekali lagi.. Sanggupkah kita??

Kerana aurat yg tak terjaga juga, kita mgkin akan menyebabkan org lain ke Neraka skali.. Wal iyazubillah…

Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. Selangkah seorang isteri keluar rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga suaminya itu hampir ke neraka.

Nak ke ayah dan suami tersayang ke neraka?? Saya pasti semua syg ayah dan suami… Jd.. Usahalah.. utk menutup aurat dgn sempurna…🙂

Sy menegur ni bknla bererti sy ni bgus sgt.. Cma… Sy syg sgt pd saudara-saudara seIslam sy…

Sy tegur tanda sy syg… KAlu xsayang.. Sy Diam..😉

Wassalam…

SMB

2601012 | 2255

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s