Dr. Mohamed Mursi

Salam ‘alaik.. Bangun dari tidur dan minum petang, aku menghidupkan komputer riba milikku… Yang pertama aku buka semestinya laman facebook.. Scroll down news feed.. Rata-rata membicarakan perihal penggulingan Dr. Mohammed Mursi.. Terkejut… Lantas aku cari beritanya di enjin carian google.. Tertarik dengan ucapan Dr. Mursi yang mengundang mutiara jernih. Duhai Mursi, inshaa Allah! Kami mendukungmu.. Allah bersamamu… Allah pasti sedang merencanakan yang terbaik untuk kita. Inshaa Allah!! Islam pasti menang… Islam akan kembali menakluki dunia! Allahumma Aameen..

Ucapan Dr Mursi :

Sesungguhnya, Aku melalui jalan-jalan yang sukar sangat, Bukanlah aku mahukan jawatan sebesar ini,Bukanlah aku dambakan kedudukan teratas sebuah negera, Bukanlah impianku untuk menjadi orang pertama harapan rakyat, Keberadaaanku adalah kerana Allah mahukan agama ini dijaga, Kerana agama ini sahajalah penyelamat segala,

Kerana kebenaran ini sahaja yang membuka mata,Menyedarkan hati-hati yang kebutaaan agama, Islam ini bukanlah semata-mata luaran pakaian sahaja, Islam ini bukanlah pada percakapan dan manis tutur kata sahaja, Islam ini perlu bergerak seiring dengan iman,Iman yang membuktikan segala kepatuhan agama, Kerana dalam setiap apa pun,Sama ada hati, percakapan, ataupun perbuatan, itulah islam bagiku, Kaffah menyeluruh, Kita bukan islam biasa-biasa.

Maka itu yang aku mahukan ianya berlaku dalam negara kita, Segala macam korupsi yang ada, Apakah dianjurkan islam? Dengan segala hak rakyat menjadi hak milik orang-orang besar, Adakah itu yang islam harapkan? Orang-orang miskin di tepi jalan, semakin ramai yang menganggur, jenayah dan maksiat, berpeleseran seperti syaitan, Apakah itu yang islam anjurkan? Itulah yang mahu aku baiki, Untuk semua rakyat di negara ini, Kita ada agama yang memimpin hidup kita.

Kita ada Tuhan yang akan menilai tingkah laku kita, Ingat hari kiamat akan muncul, dan semuanya akan dipertontonkan semula. Aku memohon ampun atas kelewatanku, Untuk mengurus negeri ini, Aku mengetahui batasan aku, Aku mengakui ketidakmampuanku pada sesuatu perkara, Namun, ku mengharapkan, kamu membantu aku, Bersama-sama kita bangunkan negeri ini,

Jika tidak ada sokongan kamu, Aku tidak akan berada di sini, Ku hanya memohonkan sabarmu, Ku hanya memohonkan komitmenmu, Ku hanya memohonkan bantuanmu,Bantulah aku untuk kita bina negara ini bersama, Kerana ianya bukan hak mutlak diriku, Dia adalah milik kita bersama,Tetapi keadaannya tidak demikian, Kau malah menuduh aku bermacam-macam, Sikapmu yang tidak sabar,

Ianya hanya merugikan kita. Maka, aku hanya mengharapkan Allah yang satu, Untuk membantu perjuanganku ini, Kerana Dia bersikap tidak pernah meninggalkan hambaNya, Maka aku hanya berpegang dengan taliNya, Allahumma, bantulah aku Ya Allah, kerana aku membawa agamaMu, Allahumma, sentiasalah bersama-samaku Allah, untuk memimpin negara ini, Allahumma, kerana cukup kekuatanMu ya Allah, maka aku merasa Kau mencukupi untukku. Bismillahi tawakkaltu ‘ala Allah, la haula wa la quwwata illa billah!

Qunut Nazilah:

Ya Allah! Kami Letakkan Kamu di batang leher musuh-musuh kami. Dan kami berlindung denganmu dari kejahatan mereka. Ya Allah. Hancurkan kumpulan mereka. Ya Allah pecahkan pakatan mereka. Ya Allah leburkan pendirian mereka. Ya Allah musnahkan langkah mereka. Cengkamkan anjing-anjing-Mu pada mereka. Ya Allah Yang Maha Memaksa. Ya Allah Yang Maha Perkasa. Ya Allah Yang Maha Membalas. Ya Allah. Ya Allah. Ya Allah. Ya Allah yang menurunkan kitab. Yang mengarakkan awan. Yang menewaskan tentera Ahzab. Kalahkan mereka. Dan menangkanlah ke atas kami. Allahumma Aameen.

Wassalam…

Ana ukhtikum fillah,

SMB

040713 | 1917 hours

Bintulu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s