Manis

Assalamualaikum wrh wbt. Ya Allah lamanya dah tak on blog. Dah berhabuk, berdebu dan bersawang dah pun blog ni. Rindu kita tak? Hehe. Ada orang baca ke eh masalahnya?

Lama tak menulis ni, jari jadi kaku sikit. Banyak sebenarnya. Tapi rindu. Rindu nak menulis lagi. Rindu nak mengisi hati lagi. Rindu nak berkongsi rasa lagi dan lagi. And the list goes on. Haha.

Takkan terasa manisnya hidup andai tak dilambung gelora. -UNIC, Aisya Humaira

Begitulah bait lirik lagu Aisyah Humaira nyanyian UNIC yang saya tengah dengar sekarang.

Kemaskini terakhir saya di blog ini adalah kira-kira 4 tahun lepas. Pada tarikh 23hb Disember 2013. Hampir 4 tahun. Lamanya saya tinggalkan blog ini bersawang. Padahal dulu, blog ini antara tempat saya meluah rasa serta berkongsi apa sahaja yang saya baca dan pelajari.

4 tahun dengan naik turun iman. 4 tahun dengan ujian hidup yang tak hentinya. Malah saat menaip artikel ini saya sedang bergenang air mata. Lemah rasanya. Diuji bertubi-tubi. Tapi siapa saya menidakkan takdir. Apa daya untuk menghalang ujian itu datang. Yang pasti. Setiap yang datang. Ada hikmahnya. Qawiyy duhai diri.

Semoga kesakitan, kesedihan, kekecewaan, dan kelemahan hari ini menjadi kekuatan hari esok.

Semoga pahit hari ini jadi manis hari esok. Biiznillah.

Semoga bisa berdamai dengan takdir.

SMB
280417| Jam 0325
Bintulu

